Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • mirek_p11
    RS
    • 2010
    • 6630
    • Volkswagen
    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

    Zamieszczone przez edo25
    Co wy na to?
    ASO to zło :twisted:

    Seat Leon ST FR by mirek_p11

    Fotki
    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
    Fotki

    Komentarz

    • Northeusz
      RS
      • 2010
      • 1677
      • Octavia I (1U2)
      • AUM 1.8 20VT 150 KM

      Zamieszczone przez edo25
      Wiecie co mi w ASO powiedzieli że wszystkie te straszne wypowiedzi czytane na forach są efektem braku serwisowania auta w autoryzowanych stacjach obsługi a jedynie u pana Kazika w garażu. Co wy na to?
      jakby w ASO pracowali takie Kaziki, to by mieli o wiele lepsze opinie i poważanie
      Pozdrawiam
      Northeusz

      Komentarz

      • tom007
        Rider
        • 2011
        • 536
        • Octavia III (5E3)
        • BZB 1.8 TSI 160 KM
        • CJSA 1.8 TSI 180 KM

        Napinacz z magiczną literą "N" wyciągnięty przy 110kkm z silnika BZB


        Ogólnie po rozebraniu rozrządu nie było niepokojących oznak zużycia. Łańcuch rozciągnięty w stosunku do nowego o około pół długości ogniwa, ciężko dokładnie porównać bo nowy łańcuch ma zmienioną konstrukcję.
        Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
        Octavia 2 Elegance 1.8TSI

        Komentarz

        • Tippo
          L&K
          • 2009
          • 1349
          • Octavia III (5E3)
          • CJSB 1.8 TSI 180 KM

          Zamieszczone przez tom007
          Ogólnie po rozebraniu rozrządu nie było niepokojących oznak zużycia. Łańcuch rozciągnięty w stosunku do nowego o około pół długości ogniwa, ciężko dokładnie porównać bo nowy łańcuch ma zmienioną konstrukcję.
          A czy przy starcie byly jakies dziwne odglosy, czy wymiana byla profilaktyczna?? Ja jestem zdania, ze tak jak w BXE za wylazace bokiem korby, tak i tu wybitnie przyczynia sie olej LL do kaszany w rozrzadzie...

          Komentarz

          • tom007
            Rider
            • 2011
            • 536
            • Octavia III (5E3)
            • BZB 1.8 TSI 160 KM
            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

            Tippo, ogólnie to wymiana raczej profilaktyczna, ale ostateczna decyzja o robieniu zapadła po tym jak 2-krotnie w styczniu zaklekotał przy porannym rozruchu. Nie dam głowy, że to był łańcuch i mogło to być coś innego, ale nie zamierzałem testować zasady "do 3 razy sztuka" :wink:
            Jeżeli chodzi o olej to u mnie poprzedni właściciel zrobił 3 przeglądy LL lejąc Shell Hellix, ostatni przy około 80kkm. Ja zmieniam co 10-15kkm i zalewam Motula X-Clean 5W-30.
            Wydaje mi się, że problem jest w samej konstrukcji rozrządu, a LL i inne eko poprawki (tu bardziej w cdaa) tylko przyspieszają efekt. VW od dawna ma problemy z łańcuchami i napinaczami olejowymi i to zaczęło się dużo wcześniej niż pojawiło się tsi (np. fabie 1.2 htp).
            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

            Komentarz

            • andrzej1959
              Classic
              • 2014
              • 12

              Re: Trwałość silnika 1.8 TSI 160 KM

              Zamieszczone przez andip
              Witam. Zastanawiam się nad zakupem Octavi z takim silnikiem. Czytałem opinie i są bardzo dobre, ale to z reguły opinie użytkowników z małym przebiegiem. Jak się sprawdza turbobenzyna po większych przebiegach ? Czytałem, że trzeba uważać, aby nie przeciążyć silnika, dbać o właściwe smarowanie turbiny (odczekać przed zgaszeniem silnika, itd, itp). Czy te silniki wytrzymają 100 tys. km ? Dodam jeszcze, że podoba mi się Octavia Scout, czyli podwyższona wersja z napędem na 4, ale niestety jest bardzo droga i nie ma gdzie się taką pzrejechać. Ma ktoś jakieś doświadczenia w opisanym temacie ?

              przeczytaj mój post i zapomnij o 1.8 tsi ,mnie niestety nikt nie ostrzegł

              Komentarz

              • nokius
                Rider
                • 2010
                • 498

                Nie będę odnosił się do wcześniejszych opini tylko dodam swoją.
                Autko z 2010 r 1,8 TSI 4x4 przelatane 160 tys z tego145 tys. na programie Comsportu na 206 km.
                Jeśli chodzi o silnik to wymieniona pompa wody i dwa razy cewki, poza tym z silnikiem nic się nie dzieje, dalej goni po 240 i nie widać żeby mu coś dolegało.
                Amen
                O3
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                O2
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                Komentarz

                • Tippo
                  L&K
                  • 2009
                  • 1349
                  • Octavia III (5E3)
                  • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                  Zamieszczone przez nokius
                  Jeśli chodzi o silnik to wymieniona pompa wody i dwa razy cewki,
                  Moglbys cos wiecej napisac?? Wszystkie 4 cewki?? Pompa przy jakich przebiegach padla??
                  ps. Tez mysle o comsporcie :P

                  Komentarz

                  • kowal 2002
                    RS
                    S_OCP Member
                    • 2006
                    • 5161

                    Ja w okolicach 100 kkm też wymieniłem dwie cewki ( padły w odstępie jakiś 2kkm). Teraz, żeby nie było niespodzianek, trzecią nówkę mam w bagażniku :diabelski_usmiech .
                    Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                    Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                    Komentarz

                    • krzys301
                      Ambiente
                      • 2007
                      • 244
                      • Octavia I (1U2)
                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                      do 120 tyś km, tylko wymienione tłoki z pierścieniami , oraz napinacz łańcucha rozrządu

                      Komentarz

                      • Northeusz
                        RS
                        • 2010
                        • 1677
                        • Octavia I (1U2)
                        • AUM 1.8 20VT 150 KM

                        Zamieszczone przez krzys301
                        do 120 tyś km, tylko wymienione tłoki z pierścieniami , oraz napinacz łańcucha rozrządu
                        Jeśli można, ile kosztuje taki serwis?
                        Pozdrawiam
                        Northeusz

                        Komentarz

                        • Mihau
                          RS
                          • 2009
                          • 7460
                          • CHHA 2.0 TSI RS 230 KM

                          Jakie objawy tych padniętych cewek?
                          O2FL 1.8 TSI powered by DYNOSOFT

                          Komentarz

                          • tom007
                            Rider
                            • 2011
                            • 536
                            • Octavia III (5E3)
                            • BZB 1.8 TSI 160 KM
                            • CJSA 1.8 TSI 180 KM

                            Zamieszczone przez Mihau
                            Jakie objawy tych padniętych cewek?
                            zazwyczaj wypadające zapłony, drgawki i brak mocy
                            Octavia Tour Ice+ 1.6Mpi
                            Octavia 2 Elegance 1.8TSI

                            Komentarz

                            • kowal 2002
                              RS
                              S_OCP Member
                              • 2006
                              • 5161

                              Mihau, jak padła mi pierwsza ( przy depnięciu do dechy przy wyprzedzaniu ) to byłem na 100% pewien, że przeskoczył rozrząd . Na szczęście miałem ze sobą Vcds-a i wszystko się wyjaśniło...
                              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
                              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

                              Komentarz

                              • Dzida
                                RS
                                • 2006
                                • 2253

                                Coś jest na rzeczy z tymi cewkami, sąsiad ma Gofra 1.4 TSI 170 KM, 2009, 65 kkm, cewki wymieniane 2 razy na gwarancji. . . .

                                Komentarz

                                • tuptus
                                  Classic
                                  • 2014
                                  • 6

                                  Witam
                                  jutro bede ogldal OII z motrkiem 1.8 CDAA..poczytałem rózne tematy zwiazane z tym silnikiem...na co zwrocic uwage, o co pytac?? Na jakie wydatki sie ewentualnie szykowac czy zmieniac napinacz od razu?? Autko ma kolo 80 tys. z 2010 r.

                                  z góry dzieki za wszelkie informacje

                                  Komentarz

                                  • mirek_p11
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 6630
                                    • Volkswagen
                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                    tuptus, poszło pw

                                    Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                    Fotki
                                    Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                    Fotki

                                    Komentarz

                                    • nokius
                                      Rider
                                      • 2010
                                      • 498

                                      Pompa zaczęła cieknąć chyba przy 50 tys. cewki padły 2 i to w odstępie może 10 tys km.
                                      Autko dostało drgawek przy przyspieszaniu i przeskoczyło w tryb awaryjny , zapaliła się kontrolka od silnika.
                                      Nie wiem jak inni ale ja jestem zadowolony z tego silnika jak cholera, zamówiłem już nową 1,8 tsi 4x4 dsg
                                      O3
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                      O2
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                      Komentarz

                                      • Tippo
                                        L&K
                                        • 2009
                                        • 1349
                                        • Octavia III (5E3)
                                        • CJSB 1.8 TSI 180 KM

                                        Zamieszczone przez nokius
                                        Pompa zaczęła cieknąć chyba przy 50 tys. cewki padły 2 i to w odstępie może 10 tys km.
                                        Czyli jak masz 160tys to na nowej pompie masz juz 110tysi, czyzby fabryczna byla wadliwa??
                                        A pierwsza cewka przy jakim przebiegu zdechla??

                                        Komentarz

                                        • nokius
                                          Rider
                                          • 2010
                                          • 498

                                          Cewka poleciała gdzieś koło 110 tys. Pompa puszczała delikatnie płyn i wymienili ją na gwarancji.
                                          O3
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...270360#1270360
                                          O2
                                          http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=38454

                                          Komentarz

                                          • voytek
                                            Rider
                                            • 2010
                                            • 480
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                            Zamieszczone przez mirek_p11
                                            kowal 2002, będziesz wymieniał rozrząd, bo już sam nie wiem czy robić wszystko na 100000 km czy olać i jeździć. Napinacz wymieniony przy 30 tys. km, ale już wyszły dwa nowsze od tego czasu. Ogólnie problemów brak, ale czasami jakieś dziwne dźwięki słyszę jak odpalam auto przy niskich temperaturach.

                                            [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=iTi_SfhpfNA[/youtube]
                                            Rozumiem, że chodzi o to klekotanie. Mój wydaje identyczny dźwięk, a nawet bardziej metaliczny, i to cały czas niezależnie od tego, czy zimny, czy ciepły. Problem polega na tym, że w środku auta tego raczej nie słychać, a może raczej nie wsłuchiwałem się w silnik na wolnych obrotach, bo bardziej słychać dmuchawę niż silnik, więc nie jestem pewien, jak było wcześniej. To terkotanie/klekotanie to było na pewno od nowości, ale ten klekot chyba jednak nie był taki metaliczny, a odkryłem to niedawno jak podniosłem maskę przy pracującym silniku. Byłem w dwóch serwisach, jednym ASO i jednym niezależnym specjalizującym się w autach VAG i w obu powiedzieli to samo - na pewno to nie łańcuch, a rzeczywiście nieco głośniej pracuje "góra" silnika, czyli hydrauliczne popychacze. Napinacz miałem wymieniany jeszcze na gwarancji (w lutym 2012), nie mam pojęcia na który. No i w obu serwisach zasugerowano zmianę oleju na nieco gęściejszy i tak zrobię. Zmienię na 0w40, wypróbuję chyba Motula X max. Nie wiem, co o tym sądzić szczerze mówiąc. Zobaczymy co da zmiana gęstości oleju. Poza głośniejszą pracą na biegu jałowym nic się nie dzieje, auto jeździ normalnie, nie zapalają się żadne kontrolki.

                                            Komentarz

                                            • Michal2
                                              Ambiente
                                              • 2010
                                              • 131
                                              • Octavia II combi (1Z5)
                                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                              Panowie, czy ktoś ma możliwość wrzucić aktualne numery części, które są potrzebne do wymiany rozrządu w 1.8 TSI?

                                              Komentarz

                                              • andrzej111
                                                L&K
                                                • 2010
                                                • 1391


                                                lub
                                                Sprzedam silikon do pokrywy rozrządu CDAA, CDAB, CCZA - D174003A2 - info na PW

                                                Komentarz

                                                • mirek_p11
                                                  RS
                                                  • 2010
                                                  • 6630
                                                  • Volkswagen
                                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                  Zamieszczone przez Michal2
                                                  Panowie, czy ktoś ma możliwość wrzucić aktualne numery części, które są potrzebne do wymiany rozrządu w 1.8 TSI
                                                  Łańcuch rozrządu 06H109158M
                                                  Prowadnica łańcucha rozrządu 06H109469T
                                                  Napinacz łańcucha 06K109467K
                                                  Śruba M6x35 N10554005
                                                  Prowadnica łańcucha 06H109509Q
                                                  Prowadnica łańcucha 06H109469AP
                                                  Uszczelniacz wału korbowego 06H103085G
                                                  Silikon do uszcz. silnika D174003A2
                                                  Śruba Torx M6x16 N91096702
                                                  Śruba koła pas. wału M16x1,5x75 WHT001760
                                                  Uszczelka pokrywy rozrządu 06H103483D
                                                  Podkładka M6,2x30x4 WHT003336
                                                  Śruba M6x50 N10470703
                                                  Zawór sterujący na wałek rozrządu 06H109257C
                                                  Zaślepka sterownika 06H115418D
                                                  Śruba łoża siln. N10701501
                                                  Śruba łoża siln. N10552402
                                                  Śruba M10x55 gwint 32 N90596906
                                                  Śruba pod. siln. N91029602

                                                  Seat Leon ST FR by mirek_p11

                                                  Fotki
                                                  Octavia II FL 1.8 TSI by mirek_p11
                                                  Fotki

                                                  Komentarz

                                                  • Michal2
                                                    Ambiente
                                                    • 2010
                                                    • 131
                                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    mirek_p11 a cena za to wszystko?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...